180511

Halloj!
Röd dag igår vilket för de allra flesta betyder LEDIGHET ! Denna gång var tillomed Matthias ledig. Fantastiskt!
Trodde på fullaste allvar att det skulle bli lite sovmorgon här hemma.. Med tanke på att det inte skulle ringa någon klocka eller så men.. Emilia verkade ite tycka som jag överhuvutaget.. Hon vaknade nämligen klockan 6.30.. Jippiee lixom!
Eftersom Matthias tog natten så gick jag upp med henne. Satt oss ner och åt lite frulle som alltid. Frukt och kaffe för min del och såklart gröt till henne. En bra stund efter frullen och en massa lek så tog vi på oss lite kläder och gick ut på en promenad. En riktigt härlig promenad blev det också. Vädret är ju ingentng att klaga över! 
Resten av dagen spenderades inne i Marieberg tillsammans med Peter och pappa. Det är lixom en standard här hemma hos oss haha :D
Nää, men eftersom de har sått gräs på våran uteplats nu så var vi tvungna att införskaffa oss en vattenslang/spridare för att kunna vattna allting. Sen så fikade vi på espresso house. Alltså deras morotsmuffins är så jääääkla goood. Speciellt det där kladdet på toppen ;) det dog lixom lite i munnen!
Eftersom vi var i Marieberg hela dagen så hände faktiskt inte så mycket mer. När vi väl kom hem så vattnade vi lite och gjorde i ordning lite mat och började titta på deep blue sea 2?.. Jag tittade dock inte alls länge utan jag gick och la mig istället. Vissa hade inte den turen att få vara ledig på klämdagen. Hehehehhe :p 
 
 Muuuums! 

 

När Emilia nu för ttiden har skor på sig så sitter hon och pillar på sina spännen HELA tiden. Knappt så skorna får sitta kvar på fötterna ens. ;o



Måste ladda min systemkamera och ta mig ut på en tur med den.. Då blir nog bilderna 100% bättre än vad de blir med min iphone. Säger inte att de blir dåliga men ja.. ni förstår nog. 


Fika time :*


Sen Matthias såg dessa massagestolar på Mariberg så har han tjatat om att sätta sig i den varje gång vi har gått förbi dem. Denna gång hade jag tydligen inget val än att låta honom göra det haha :D

Alltså... jag vet att det blir många sånna här bilder på Matthias och Emilia men helt ärligt..? man kan inte få nog. Det är så himla gulligt och mitt hjärta smälter varje gång. Mina fina älsklingar! <3

Idag var det somsagt en klämdag och det känns som om det bara har vart jag och pappa som har vart på jobbet idag. Alla andra har lixom varit lediga eller något.. Tyvärr så fick jag inte välja vilken dag jag ville vara ledig.. Inte för att det gör mig speciellt mycket egentligen. Vi har haft 5 barn under HELA dagen och 4 av de gick hem vid klockan 15. 
Fick röra mig hemmåt en timme innan jag slutade... såååå skönt ;p 
Nu sitter jag och små glor på någon film som jag startade på cmore och väntar på att Matthias och pappa ska komma.. De är iväg och handlar lite mat till oss. Subway blir det till fredagsmyset  idag.. De lär ju vara här när som helst tror jag ;p 

 Är det bara jag som blir så där barnsligt glad när jag får en post it lapp ? Även om det kanske bara är information som man kan behöva den morgonen eller som i det här fallet att jag skulle byta busskort så blir jag så glad. Nästan så de gör min dag. Nej.. det är någonting med post it lappar! 

Nää, nu ska jag stänga ner här och vänta på min mat.. och om jag inte hör fel så verkar det som om det åskade eller som att den iallafall är påväg.. och då vill jag inte vara med längre. 
Såå.. ni får ha en trevlig helg. Puss! :*

PS... DET BLIXTRADE! :(



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0